ilghar ilghar .

ilghar

برتری سقف شیبدار

معرفی سقف شیبدار – سقف شیروانی
سقف شیبدار به سقف هایی گفته می شود که حداقل 30 درجه شیب داشته باشند.

سقف شیبدار امروزه به یکی از بهترین و پر استفاده ترین انواع سقف ها در ایران و جهان تبدیل شده است. از این نوع سقف در موارد بسیاری استفاده می شود. در گذشته بیشترین استفاده ای که از سقف شیروانی می شد، استفاده از آن برای پوشش سقف خانه ها و ویلاهای شمال کشور بود. با توجه به این که در این مناطق از کشور بارش باران به مقدار زیادی می باشد، لذا در صورتی که سقف خانه ها به صورت افقی ساخته شوند، مشکلات متعددی را برای افراد به وجود خواهند آورد.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مشکلاتی که در اثر عدم استفاده از سقف شیروانی یا سقف شیبدار برای افراد پیش می آید، نفوذ آب به داخل خانه می باشد. در صورتی که بارش باران زیاد باشد، آب باران روی سقف خانه جمع می شود و مشکلات متعددی را برای افراد به وجود خواهد آورد.
 
مشاوره و خرید سقف شیروانی
برای اطلاع از قیمت سقف شیروانی و سفارش آن با ما تماس حاصل فرمایید:
تماس با متخصصان تخت جمشید
انواع پوشش سقف شیبدار
امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش فناوری در زمینه تولید و عرضه انواع پوشش سقف های شیبدار، مرغوب ترین متریال ها را می توان برای سقف سازه ها انتخاب کرد.
 

آندوپلاس (UPVC)

شینگل

تخته OSB

استندینگ سیم
 
 

اندولین و اندوویلا فرانسه

تاپ تایل (ورق سنگریزه کینگستون)

اکروتایل

سفال بام – سفال آلاچیق

پلی کربنات

عایق ساختمانی XPS

ساندویچ پنل و ورق طرح سفال

ایزوگام و عایق
 
با این که سقف شیروانی تا مدت ها به عنوان پوشش سقف خانه ها و ویلاهای شمال کشور شناخته می شد، امروزه در بسیاری از مناطق کشور از این سقف ها استفاده می شود. زیبایی منحصر بفردی که این سقف های شیبدار دارند، باعث شده است تا روز به روز بر تعداد طرفداران و مشتریان این نوع سقف ها در سطح کشور افزوده شود.

طبقه بندی سقف های شیب دار به روش های مختلف امکان پذیر است برای مثال از لحاظ شیب به 2 دسته ساده و طرح دار تقسیم بندی می شود که طرح ساده دارای یک الی دو شیب بوده و سقف شیب دار طرح دار بیش از 2شیب داشته و در طرح های 4ضلعی و 6ضلعی و حتی نیم دایره و با هرگونه طرح و اجرای که مشتریان عزیز بخواهند قابل اجرا است.

برتری سقف شیبدار
سقف شیبدار در مقایسه با سقفهای مسطح به مواظبت کمتری احتیاج دارند و اجرای آنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. علاوه بر اینها در برخی از نقاط ممکن است ورقهای پوششی به عنوان عایق رطوبت روی سقفهای شیب دار بتنی یا طاق ضربی قرار گیرند. در مورد اخیر از ورقهای آزبست و سیمان استفاده نمی شود بلکه از سفال، ورق پی وی سی، انواع تایل ها و… که هیچ گونه مواد سرطان زا در آنها وجود ندارد استفاده می شود.

از موارد مهم استفاده از پوشش های سقف شیبدار عبارتند از: ویلا، سالن های ورزشی، سوله، آلاچیق، سقف شیروانی ساختمان، انبار، دامداری و مرغداری؛ کارگاه و کارخانه، نمای ساختمان و دیگر سطوح سقف صنعتی می باشد.
چرا سقف شیبدار
شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که : چرا سقف برخی از خانه ها به صورت شیبدار ساخته می شوند و آیا سقف شیبدار فقط برای خانه های مناطق شمالی کشور مناسب است یا خیر؟ چرا سقف شیبدار؟ اولین نکته ای که به ذهن هر فرد خطور می کند، زیبایی و نمای سقف شیبدار در مقایسه با سقف های دیگر است. این نکته بسیار حائز اهمیت است. اما به تنهایی این مورد کافی است؟
پاسخ سوال این است که  علاوه بر نکته زیبایی، سقف های شیبدار در مقایسه با سقف های مسطح به مراقبت کمتری احتیاج دارند. ساخت سقف های شیبدار قدمتی دیرینه دارد و خیلی ها بر این باورند که ابتدا سقف شیبدار به عنوان سقف به رسمیت شناخته شده است و سقف های مسطح فقط حکم سرپناه را داشته اند.
شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که در نقاشی های دوران کودکی خانه تان را با سقف شیبدار ترسیم می کردید. توجه به عوامل بسیاری در محیط زیست مثل میزان باد، سرعت و جهت وزش باد، جهت بارش باران، میزان رطوبت، موقعیت جغرافیایی، شدت گرما در تابستان، شدت سرما در زمستان و نیز نوع کاربری بنا، وزن و دیگر مشخصات فنی ساختمان، علاوه بر احترام به سلیقه مشتری و حفظ تناسب و زیبایی ظاهر ساختمان در انتخاب پوشش سقف شیبدار شیبدار بسیار بار ارزش است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۳۶:۲۰ توسط:ilghar09 موضوع: نظرات (0)