ilghar ilghar .

ilghar

آب شیرین کن | آب شیرین کن صنعتی | آریا عمران

آب شیرین کن

شرکت مهندسی آریا عمران شریف با هدف ارتقاء بهره‌وری صنایع ، افزایش سلامت جامعه و حفظ و صیانت از محیط زیست؛ در حوزه مشاوره، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی سیستم‌های تصفیه آب و فاضلاب فعالیت می نماید.


مشاوره، طراحی، ساخت، نصب، راه اندازی، تعمیرات و نگهداری انواع سیستم‌های تصفیه آب و فاضلاب و مخازن نگهداری به منظور تامین آب سالم جهت مصرف در صنایع مختلف، افزایش بهره‌وری کارخانجات، کاهش مخاطرات زیست محیطی و در نهایت کمک به حفظ بهداشت و سلامت جامعه با استفاده از جدیدترین تکنیکهای روز دنیا.
• طراحی و ساخت مخازن فلزی و سرپوشیده بتنی به منظور نگهداری آب شرب.
• طراحی و ساخت سیستمهای سختی گیر به روش تبادل یونی
• تعمیر، نگهداری و راهبری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب
• قدرت تصفیه بسیار زیاد
• طراحی و ساخت سیستم های پیشرفته فیلتراسیون
شماره تماس: 02634463790 و 02634422434
این فرایند یک فرایند فشار محور است که طی آن اعمال فشار در یک بخش غشای نیمه تراوا ضمن عبور آب بدون ناخالصی، از ناخالصی های بسیار کوچک جلوگیری می کند. برمبنای گفته بعضی از سازندگان غشاها، از حیث تئوری برخی از واحدهای کوچک آب شیرین کن صنعتی با فشار بسیار کمی به فعالیت می پردازند.
اما حقیت امر این است که اگر آب شیرین کن صنعتی با فشاری کوچک تر از پی اس آی 45 فعالیت کند طبیعتا آب زیادی دریافت نمی کند و کیفیت آب خروجی محصول هم به مخاطره می افتد. در حقیقت فشار پایین آب ورودی سبب می شود تا واحد تولیدکننده، آب شرب کمتری تولید کند و در نهایت مخزنی که باید پر شود کند کار کرده و آب را با کیفیت بسیار پایین تری به عرضه دربیاورد.


آب شیرین کن | آب شیرین کن صنعتی | آریا عمران


عملیات تصفیه با فشار آب در حد معمول 60 پی اس آی به خوبی اجرا می شود و این عملکرد می تواند با وجود یک پمپ کوچک حتی بهتر نیز عمل کند تا فشار را تا 80 پی اس آی یا بالاتر بیفزاید. یک جسم سفید در سمت چپ ترانسفورماتور قرار دارد که به یک پریز برقی دیواری وصل می شود. این ترانسفورماتور باید به یک ولتاژ 24 ولت که موردنیاز پمپ است تبدیل شود که این جسم بزرگ در حقیقت خود یک پمپ است.
دستگاه سوم هم یک سوویچ فشار است که فشار آب را در مخزن نگه می دارد و روی آن نظارت می کند و در جواب به فشار مخزن، وظیفه روشن و خاموش کردن پمپ را به عهده دارد. رایج ترین فشار خاموش شدن برای واحد های اسمز معکوس درون آب، چهل پی اس است. دستگاه های تکنولوژی اسمز معکوس با برخورداری از فیلترهای چند رسانه ای به منظور انتقال آب ورودی و از میان برداشتن ذرات بزرگتر از 10 میکرون را ایجاد می کند.
آب شیرین کن


تصفیه آب صنعتی
این سیستم با تکنولوژی اسمز معکوس کار می کند و می تواند کیفیت آب را به بهترین شکل ممکن بهبود ببخشد. هر وقت آب تصفیه شده در طول روز چیزی بین 500 لیتر تا 2.5 متر مکعب باشد به دستگاه مورد ذکر آب شیرین کن نیمه صنعتی گفته می شود.


تصفیه آب صنعتی| قیمت تصفیه آب | آریا عمران


این آب ممکن است در مصارفی همچون آشامیدن، تامین آب موردنیاز صنعتی، کشاورزی، آبیاری به درخات، ممانعت از ورود آلودگی به رودخانه ها، تامین آب به منظور تفریحات افراد و استخرهای آبی مورد استفاده قرار بگیرد.
تصفیه آب
تصفیه آب این توانایی را دارد که آلودگی ها ، آلاینده ها و اجزای مضر را حذف کند یا غلظت آن ها را تا حد بسیار قابل توجهی کاهش دهد. در مهندسی دستگاه تصفیه آب صنعتی در آب شیرین کن با استفاده از بعضی وسایل توانایی از بین بردن پارامترهای شکل دهنده تی دی اس و همینطور تولید آب شیرین که قابل استفاده برای انسان ها و ایضا دیگر موجودات باشد فراهم می شود.

تعریف آب شیرین کن صنعتی
پکیج آب شیرین کن صنعتی به دستگاهی می گویند که برای تصفیه و شیرین کردن آب در ابعاد بزرگ و صنعتی مورد بهره برداری واقع می شود. ساز و کار تصفیه آب به روش اسمز معکوس می تواند آب شور و حاوی املاح را از دریا، چاه آب، نهرهای زیرزمینی و قنات ها گرفته و به فشار اسمزی همه املاح همچون کلسیم، منیزیم، ذرات معلق و در انتها سدیم را با عبور آب از ممبرین ها حذف کند. در نهایت آبی که در اختیار کاربر قرار می گیرد شفاف و شیرین خواهد بود.
تصفیه فاضلاب
این دستگاه اسامی دیگری هم دارد که می توان به آن ها اینطور اشاره کرد: پکیج اسمز معکوس، دستگاه تصفیه آب صنعتی و...

منابع آب های ورودی به آب شیرین کن
آب های زیرزمینی همچون آب چاه ها و قنات ها
آبهای زیرزمینی با توجه به موقعیت چاه و پارامترهای دیگر این توانایی را دارند که هر رنج تی دی اس و تی اچ را پذیرا باشند که به آن ها اصطلاحا شیرین یا شور، همراه با سختی بالا یا پایین نام می برند.
آب های سطحی مانند انچه در رودخانه ها و چشمه ها جریان دارد
این آب های سطحی عموما شیرین هستند یا به زبانی دیگر رنج تی دی اس در آن ها کم است، اما می توانند دارای سختی بالایی باشند
آب دریاچه ها، دریاها و همچنین اقیانوس ها که رنج تی دی اس در ان ها بسیار بالا است.

فیلتر ممبرین در آب شیرین کن
باید بدانیم که فیلتر ممبرین یا ممبران مهم ترین و کاربردی ترین وسیله در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی و خانگی است. اولین و مهم ترین وظیفه این فیلتر از میان برداشتن و حذف مواد میکروسکوپی محلول در آب و همچنین املاح آسیب زننده است. فیلتر ممبرین یا ممبران بر مبنای اسمز معکوس کار می کند که این اسمز متشکل از لایه های مختلفی در غشا است.
مراحل تصفیه آب با کمک آب شیرین کن
فرایند فیلتراسیون غشایی یا همان تصفیه آب با بهره مندی از فیلتر ممبرین یا ممبران، یک راه تفکیکی است و توانایی این را دارد که مولکلول ها را در اندازه های گوناگون و با ویژگی های گوناگون از هم جدا کند. در پکیج آب شیرین کن صنعتی، بر مبنای ظرفیت تولید و مدل و نوع آب ورودی از فیلترهای گوناگونی بهره می بریم. دو نوع ممبرین 4 و ممبرین 8 اینچی، رایج ترین نوع از انواع ممبرین های صنعتی محسوب می شوند. همچنین ممبرین ها با اندازه و ابعاد مختلف دیگر نیز در دستور کار تولید قرار می گیرند که پیدا کردن ان ها در بازار ایران کار چندان آسانی به حساب نمی آید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۷:۰۴ توسط:ilghar09 موضوع: نظرات (0)